مضررات چای و 9 مورد عوارض نوشیدن چای

مضررات چای و 9 مورد عوارض نوشیدن چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است.

بیشترین گونه‌های محبوب چای سبز، سیاه‌وسفید، هستند.
که همه آن‌ها از برگ‌های چای سیاه و سبز تهیه‌شده‌اند.

نوشیدن چای اثرات تسکین‌دهنده و فواید بسیار زیادی دارد.

اما فقط حسن ندارد بله مضررات چای هم کم نیستند.

استفاده از چای به دلیل خواص درمانی آن قرن‌هاست که در طب سنتی استفاده می‌شود.

علاوه بر این علم هم ثابت کرده است که نوشیدن چای از بیماری‌های بسیاری جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان داده که چای برای جلوگیری از سرطان، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی بسیار مفید است.

اگر مصرف چای در حد متعارف باشد بسیار برای سلامت مفید خواهد بود.

اما مصرف بیش از 1 لیتر چای در هرروز و به‌صورت متوالی می‌تواند عوارض منفی داشته باشد.

ما در مقاله پیش رو مضررات چای را برای شما بیان خواهیم کرد.

به قول ابو علی سینا

هر چیزی کمش دارو است متوسطش غذا است و زیادش سم است.


در اینجا 9 عوارض جانبی احتمالی نوشیدن چای بیش‌ازحد را برایتان بازگو می‌کنیم.

کاهش جذب آهن

مضررات چای کاهش جذب آهن


چای یک منبع غنی از یک کلاس از ترکیبات به نام تانن است.

تانن می‌تواند به آهن در مواد غذایی خاص متصل شود و از جذب آهن درروند گوارش جلوگیری نماید.

فقر آهن یکی از مهم‌ترین و کمبود مواد غذایی رایج در جهان است.

اگر شما دارای سطوح کم آهن هستید، مصرف بیش‌ازحد چای ممکن است وضعیت شمارا تشدید کند.

تحقیقات نشان داده که تانن به‌احتمال‌زیاد مانع جذب آهن از منابع گیاهی و غذاهای حیوانی است.

بنابراین، اگر شما به دنبال یک رژیم غذایی گیاه‌خواری و یا سبزی‌ها هستید دقت کنید.

مقدار دقیق تانن در چای می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بسته به نوع متفاوت است.

اگر مشکل فقر آهن‌دارید مصرف خود را به 3 فنجان یا کمتر در روز (710 میلی‌لیتر) محدود کنید.

اگر با این توصیه‌ها هنوز دوست دارید از خوردن چای لذت ببرید چای کم‌رنگ‌تر بنوشید.

خلاصه
تانن موجود در چای می‌تواند به آهن در غذاهای گیاهی متصل شود.

از مضررات چای : افزایش زیاد وعده‌های مصرف چای باعث تشدید فقر آهن در بیماران خواهد شد.

افزایش اضطراب، استرس و بی‌قراری

مضررات چای


برگ‌های چای به‌طور طبیعی حاوی کافئین است.

کافئین از چای و یا هر منبع دیگر، ممکن است به احساس اضطراب، استرس و بی‌قراری کمک می‌کند.

یک فنجان متوسط ​​(240 میلی‌لیتر) حاوی حدود 11-61 میلی‌گرم کافئین، بسته به تنوع و روش دم است.

چای سیاه‌وسفید حاوی کافئین بیشتر از انواع سبز و دیگر چای‌های هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین کمتر از 200 میلی‌گرم در روز احتمال بروز اضطراب زیاد در بسیاری از افراد هست.

بااین‌حال، برخی از مردم به اثرات کافئین از دیگران حساس‌تر هستند و ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف باشند.

اگر شما هم متوجه عادت چای خوردن شده‌اید و به‌شدت با نخوردن آن وحشت‌زده و عصبی می‌شوید.

این‌یکی از نشانه‌هایی است که دست‌به‌کار شوید و مصرف نوشیدن چای را کاهش دهید.

و علاوه بر این‌ها می‌توانید رنگ چای خود را نیز کم‌تر کنید.

خلاصه
کافئین چای ممکن است باعث اضطراب و ناآرامی شود.

اگر شما متوجه این علائم شده‌اید، مصرف چای خود را کاهش دهید.

و یا سعی کنید با جانشین کردن آن با چای‌های گیاهی کم کافئین مثل چای سبز حالتان را بهتر کنید.

بدخوابی از مضررات چای

مضررات چای بدخوابی


ازآنجاکه چای به‌طور طبیعی حاوی کافئین، مصرف بیش‌ازحد ممکن است چرخه خواب خود را مختل کند.

ملاتونین هورمونی است که پیام از مغز خود را آن زمان به خواب آن است.

تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین زیاد ممکن است تولید ملاتونین را مهار و درنتیجه اختلال خواب ایجاد کند.

خواب ناکافی به انواع مسائل روانی، ازجمله خستگی، اختلال در حافظه و توجه کاسته مرتبط است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که حتی فقط 200 میلی‌گرم کافئین 6 ساعت یا بیشتر قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب تأثیر گذارد.

درحالی‌که مطالعات دیگر اثر قابل‌توجهی مشاهده نکرده‌اند.

اگر شما در حال تجربه علائم مربوط به اختلال خواب و به‌طور منظم نوشیدن چای کافئین دار هستید.

سعی کنید که مصرف چایتان را کاهش دهید تا از خواب هم لذت کافی را ببرید.

خلاصه
از مضررات چای : مصرف کافئین بیش‌ازحد از چای ممکن است تولید ملاتونین را کاهش دهد و مختل الگوهای خواب شود.

حالت تهوع

مضررات چای حالت تهوع


ترکیبات خاصی در چای ممکن است باعث تهوع، به‌ویژه هنگامی‌که در مقادیر زیاد و یا با معده خالی مصرف شود.

تانن در برگ‌های چای مسئول تلخ، طعم خشک چای هستند.

طبیعت قابض تانن همچنین می‌تواند بافت گوارش را تحریک به‌طور بالقوه منجر به حالت تهوع و یا درد معده شود.

اگر شما متوجه هر یک از این علائم پس از نوشیدن چای، سعی کنید مصرف چای را کمتر کنید.

شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن شیر یا برخی از مواد غذایی با چای خود را امتحان کنید.

تانن می‌تواند توسط پروتئین و کربوهیدرات در مواد غذایی تحریک دستگاه گوارش را به حداقل رساند.

خلاصه مضررات چای :
تانن موجود در چای ممکن است بافت‌های گوارشی در افراد حساس را تحریک کند.

درنتیجه علائم تهوع و یا درد معده ایجاد کند.

سوزش معده


کافئین موجود در چای ممکن است باعث سوزش سر دل و یا تشدید علائم موجود رفلکس معده شود.

کافئین همچنین ممکن است به افزایش در تولید اسید معده کمک می‌کند.

البته، نوشیدن چای ممکن است لزوماً علت سوزش سر دل شود.

خلاصه عوارض چای سوزش معده
کافئین موجود در چای می‌تواند سوزش سر دل یا تشدید رفلکس اسید موجود شود.

توجه به توانایی خود برای استراحت اسفنکتر تحتانی مری و افزایش تولید اسید در معده شود.

عوارض بارداری نیز از مضررات چای است؟

قرار گرفتن در معرض سطوح بالایی از کافئین مانند چای در دوران بارداری ممکن است خطر داشته باشد.

ابتلا به عوارضی، مانند وزن کم هنگام تولد نوزاد، سقط‌جنین را افزایش می‌دهد.

اطلاعات در مورد خطرات کافئین در دوران بارداری زیاد نیست.

کاملاً هنوز مشخص نیست که دقیقه چه مقدار خطر دارد ولی سعی کنید میانه‌روی کنید.

بااین‌حال، بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به عوارض نسبتاً پایین باقی‌مانده است.

سعی کنید نوشیدن را کافئین روزانه حدود 200-300 میلی‌گرم کنترل کنید.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند به نوشیدن چای سبز یا چای بدون کافئین به‌جای چای سیاه.

بااین‌حال همه چای‌های گیاهی در دوران بارداری ایمن برای استفاده نیستند.

اگر شما باردار هستید و در مورد مقدار کافئین نگران هستید حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

خلاصه
کافئین بیش‌ازحد در دوران بارداری ممکن است منجر به عوارضی مانند سقط‌جنین شود.

چای گیاهی نیز باید بااحتیاط استفاده می‌شود.

سردرد از مضررات چای ؟!!


مصرف کافئین متناوب ممکن است در کاهش انواع خاصی از سردرد کمک کند.

بااین‌حال، هنگامی‌که سردرد مزمن می‌شود، اثر مخالف می‌تواند رخ دهد.

مصرف معمول کافئین از چای ممکن است به سردرد شما کمک شایانی کند.

به‌عنوان کم 100 میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند به عود سردرد روزانه کمک کند.

اما مقدار دقیق موردنیاز به سبب سردرد می‌تواند متفاوت باشد بر تحمل فرد است.

ولی در کل یک تجربه در مورد سردرد به شما عرض کنم.

بیشتر سردردها از سردی بدن افراد هستند و می‌توانید از مشاور طب سنتی مشورت بگیرید.

همسر بنده مشکلات بسیار با سردرد داشت و طبع بدن او نیز سرد بود.

راه‌حلی که بنده برای او تجویز کردم سشوار بود که یک‌راه حل معجزه‌آسا بود.

بله به‌راحتی با سشوار گرم و ماساژ سر سردرد وی از بین می‌رفت.

خلاصه
به‌طورمعمول مصرف بیش‌ازحد کافئین از چای می‌تواند به سردرد مزمن کمک می‌کند.

سرگیجه نیز از مضررات چای است؟


اگرچه احساس سرگیجه از عوارض جانبی کمتر شایع است، می‌تواند به دلیل نوشیدن بیش‌ازحد کافئین باشد.

این علامت معمولاً با دوره‌ای زیادی از کافئین، معمولاً کسانی میلی‌گرم بیشتر از 400-500 و یا حدود 6/12 فنجان (1.4-2.8 لیتر) به ارزش چای همراه است. بااین‌حال، می‌تواند با دوره‌ای کمتری در افرادی که به‌ویژه حساس هستند (17Trusted منبع) رخ می‌دهد.

به‌طورکلی، توصیه می‌شود به مصرف که چای بسیار در یک نشست. اگر شما متوجه است که شما اغلب سرگیجه پس از نوشیدن چای، انتخاب کردن برای نسخه‌های کافئین کمتر احساس و یا پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه
دوره‌ای بالای کافئین از چای می‌تواند باعث سرگیجه. این اثر جانبی خاص کمتر از دیگران است و معمولاً فقط رخ می‌دهد اگر مصرف خود را بیش از 6/12 فنجان (1.4-2.8 لیتر).

وابستگی به کافئین از مضررات چای


کافئین یک محرک ایجاد عادت و مصرف به‌طور منظم از چای یا هر منبع دیگر می‌تواند به وابستگی منجر شود.

مصرف منظم چای یا هر منبع دیگر می‌تواند به وابستگی منجر شود.

علائم ترک کافئین، ممکن است شامل سردرد، تحریک‌پذیری، افزایش ضربان قلب و خستگی شود.

سطح قرار گرفتن در معرض موردنیاز برای توسعه وابستگی قابل‌توجهی می‌تواند بسته به فرد دیگر متفاوت است.

خلاصه
حتی مقدار کمی از مصرف چای به‌طور منظم می‌تواند به وابستگی کافئین کمک می‌کند.

علائم شامل خستگی، تحریک‌پذیری و سردرد.

خط پایانی


خیلی در مورد مضررات چای صحبت کردیم.

این نکته را بدانید چای یکی از مهم‌ترین نوشیدنی محبوب در جهان است.

نه‌تنها خوش‌طعم است، بلکه به خواص درمانی متعدد، ازجمله التهاب کاهش می‌یابد و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط است.

اگرچه مصرف متوسط ​​سالم برای اکثر مردم است، نوشیدن بیش‌ازحد می‌تواند به اثرات جانبی منفی، مانند اضطراب، سردرد، مسائل گوارشی و اختلال خواب منجر شود.

اکثر مردم می‌توانند 3/4 فنجان (710-950 میلی‌لیتر) روزانه چای بنوشند، بدون عوارض جانبی.

اما برخی ممکن است عوارض جانبی در دوره‌ای پایین‌تر را تجربه کنند.

بسیاری از عوارض جانبی شناخته‌شده مرتبط با نوشیدن چای به کافئین و تانن محتویات آن مرتبط است.

برخی از افراد به این ترکیبات از دیگران حساس‌تر هستند.

بنابراین، این مهم است که توجه به چگونه عادت چای خود را ممکن است مؤثر بر شما شخصاً.

مضررات چای و 9 مورد عوارض نوشیدن چای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا